جشن یا نوحه خوانی برای بزرگان
کليک کنيد">


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 8 شهريور 1398
بازدید : 3990
نویسنده : اهل سنت و جماعت

 یکی از دوستان چندی پیش سوال کرد چرا ما برای

وفات و تولد بزرگان جشن نمیگیریم یا نوحه خوانی و

سینه زنی نمیکنیم .

ابتدا بگویم در این مطلب  قصد  توهین و زیر سوال بردن 

اعتقادات برادران تشیع را ندارم و فقط طبق مذهب خود

به این سوال پاسخ میگویم و کاری هم با  دیگران ندارم

مطلب زیر سخنرانی شیخ محمد ضیایی در یکی از شبهای رمضان سال

۱۴۱۴ هـ قـ – ۱۳۷۲ هـ.شـ می باشد. دوستان گرامی توجه داشته باشند که

مطلب فوق از روی نوار پیاده شده است و به همین علت کمی از نظر دستوری

با یک مقاله متفاوت می باشد. راهش پر رهرو باد. 

 

سوال: چرا در مذهب اهل سنت وفات و تولد بزرگان و ائمه را جشن نمی گیرند

و برای آنها نوحه خوانی و سینه زنی نمی کنند؟

 

این یک سؤال از صدها سؤال. به این یکی جواب می دهم حالا

صد های دیگر را درباره اش حرف می زنم؛ دقت بفرمایید، جواب:

در کلیه مذاهب اهل سنت بلا استثنا فقط احترام بزرگان مرحوم شده

به سه چیز است:

۱- نام آنها را به خوبی یاد کنیم : حضرت سیدنا علی کرم الله وجهه،

حضرت سیدنا عمر رضی الله عنه، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و سلم …

۲- از خدا برای آن بزرگان درود و رحمت بخواهیم. اگر صحابه کرام است می گوییم رضی الله عنه

(خدا از او خشنود باد) اگر از پیامبران هستند بگوییم علیه السلام (بر او سلام) اگر شخص

رسول اکرم را نام بردید می گوییم صلی الله علیه و سلم. اگر بعد از صحابه کرام از بزرگان

نام بردید می گوییم رحمه الله علیه.

۳- گفتار و کردار آنها را مورد توجه قرار می دهیم و سعی می کنیم دنباله رو مخلص آنها باشیم.

جز این سه چیز در مذهب اهل سنت چیزی بنام احترام شخص مرده وجود ندارد

 

 این را برای ادای امانت عرض می کنم چون روز حساب ما مسئول گفتار خودمان هستیم.

کار ما گویندگان مذهبی خیلی مشکلتر از کار عوام است. اگر خداوند با لطف

و کرمش ما را ببخشد شما شنوندگان ما هزار سال قبل از ما به بهشت می روید. اگر به لطف

خدا بهشتی نصیب ما شده باشد شما هزار سال جلوتر می روید چون سین و جیم شما آنجا کمتر است،

مسئولیت شما کمتر است، ولی گوینده مذهبی آنجا پدرش در می آید. باید ثابت کند

آنچه گفته مخلصانه بوده و مطابق عقیده خودش گفته، خلاف نگفته و ما نمی توانیم

“خسر الدنیا و الآخره” باشیم ،خلاف عقیده مان به شما بگوییم، خلاف آنچه خوانده ایم

به شما بگوییم، نمی توانیم چنین بکنیم. 

  

 پیشنهاد میکنیم  برای گوش دادن  کامل  سخرانی شیخ ضیایی بر روی

ویدیو زیر کلیک فرماید

http://bidari.net/archives/24  منبع:




:: موضوعات مرتبط: شبهات , ,
:: برچسب‌ها: عزاداری , سینه زنی , زنجیر زنی , وفات , ولادت , شهادت , اهل سنت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
فاروق در تاریخ : 1395/1/10/2 - - گفته است :
این چه جوابیه
به هر شیعه میگم میخنده
میگه خاک بر سر تو و اون علماتون
ازکتب خودمون سند دادن برادر
چی بگم
پاسخ:سند رو بنویس برام//درضم من عالم نیستم فقط یه وب کوچیک درس کردم همین//سند رو بنویس برسی کنم گرچه مطمنم همچین چیزی صحیحی وجود نداره

/weblog/file/img/m.jpg
فاروق در تاریخ : 1395/1/2/1 - - گفته است :
سلام برادر عزیزم
میخواستم به این شبهه شیعیان راجع به شجره نامه حضرت عمر پاسخ دهید با سند صحیح
می گویند حضرت عمر مادرش خواهرش و عمه اش هم حساب میشده و اینکه مادر حضرت عمر صحاک با نفیل ازدواج کرده و خطاب بدنیا آمده و خطاب با مادرش مقاربت کرده و ... میخواستم رفع شبهه کرده باشید.واقعا ذهنم درگیر است.

پاسخ:و علیکم سلام برادر/این شبهه شیعان نیست شبهه روافض است برای تفرقه اندازی بین شیعیان و ما دوست عزیز این حرف هیچ سند صحیحی نداره و حرفی که فقط زده میشود برای تفرقه اندازی ///شجره نامه حضرت عمر رضی الله عنه عمررضی الله عنه فرزند خطاب فرزند نفیل فرزند عبدالعزی فرزند ریاح بن عبدالله بن فرط بن رزاح بن عدی بن کعب بن لؤی بن غالب قرشی عدویاست و نسبش در کعب بن لؤی با نسب رسول خدا صلی الله علیه وسلم یکی می‌شود. “محض الصواب فی فضائل امیر المؤمنین عمربن الخطاب” (۱/۱۳۱)‏.///////// پدر عمر، خطاب بن نفیل؛ و مادرش حنتمه دختر هاشم بن مغیره بود. و گفته شده: دختر هاشم، خواهر ابوجهل بود. البته بیشتر مورخین بر این باورند که او، دختر هاشم، دختر عموی ابوجهل بن هشام بوده است. پدر بزرگ عمر رضی الله عنه یعنی نفیل بن عبدالعزی، یکی از بزرگان قریش بود که برای حل مشاجرات خود به او مراجعه می‌کردند.” نسب قریش از زبیری، ص۳۴۷‏”.

/weblog/file/img/m.jpg
پایدار در تاریخ : 1394/12/24/1 - - گفته است :
سلام علیکم دوست عزیز . ببین برادر گلم یکی از مشکلاتی که شما دارید اینه که فکر میکنید هر کس مرد دیگه تموم شد این دیگه مرده نه خیر این شخص هنوز زنده ست مگر در این دنیا بودن فقط ملاک است خیر ویک چیز دیگر اهل سنت هم همانند شیعیان اعتقاد به انسان کامل دارند اینو به من بگو کسی که گوش و چشم و… او صفات خدایی گرفته ایا بعد از وفاتش اینا از بین میره ؟؟ ایا مگر روایت ندارید که رسول الله صل الله علیه واله ‌سلم بعد از جنگ ها با . شمنان خود سخن نمی گفتند و نزدیکان حضرت میفرمودند ایا با مرده سخن میگویی حضرت فرمود اینا بهتر از شما میشنوند امام حسین السلام الله علیها که مقامشون بسیار بالاست واین یک توهمی بیش نیست که انها را مرده بپنداریم بلکه انها زنده و نزد خداوندشان روزی میگیرند
پاسخ:سلام/خوب دارید به عقاید اهل سنت می تازید///کسی که مرد یادش در دلمان زنده اسا اما با خونی کردن خود و خود زنی اجر و ثوابی نصیب ما نمیشود ///درباره روایت /بیاورید تا برسی کنیم ان شا الله/درضم این که به عقاید اهل سنت و باور ما میگوید توهم اصلا جالب نیست//اخرین بار باشد لطفا با تشکر اگر می خواهید کامنت بگذارید ادب را رعایت کنید

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/21/5 - - گفته است :
بسم الله الرحمن الرحیم
شما انقدر ذلیلد که جز با کشاندن مسئله وحدت نمیتوانید خود را نجات دهید.
چون میدانی من وحدت را قبول دارم سعی میکنی مرا ضد وحدت نشان دهی تا از خود دفاع کنم
چکار کنی که شیر ناصبی خوردی
دیگه حرفی ندارم.چون تو شعور نداری
تا الآن هم زیاد نظر گذاشتم.خوشبحالت شد.
خدا تو رو با ابو جهل محشور کنه ان شاء الله
خخخ
وهابی کثیف

پاسخ:نظرتو تاید کردم تا مردم خودشون بینند کی مخالف وحدته و کی موافق ///بازم میگم با این کار ها نمیتونی وحدت ما رو خراب کنی ای رافضی///شما هم با ابولولو مجوسی محشور شوی ان شا الله//ابوجهل و وهابی خواندن من بهانه مردم خوب میدون تو دنبال اختلاف افکنی هستی اما زهی خیال باطل

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/21/5 - - گفته است :
بحث باشما بی فائدست
هر جواب منطقی که بدیم یک پاسخ مملؤ از مغالطه میبینیم.
به اینها کار ندارم.
ولی توصیه میکنم که همدست نشو با منکرین خون فاطمه ی زهراء که
قال رسول الله : الفاطمة بضعة منی
پاسخ:قافیه که به تنگ آید شاعر به جفنگ اید ///برادر الان هم داری بحث شهادت حضرت فاطمه رو راه میندازی که چی؟؟؟؟ خوب میدونی نظر اهل سنت و جماعت در این خصوص چیه ولی باز این بحث رو داری شروع میکنی برای اینکه من نظر اهل سنت رو بگم و تو هم نظر روافض رو تا بین ما و براداران شیعه اختلاف بیندازی ولی کور خوندید وحدت ما محکم تر از این حرف هاست و این بحث های کذایی مانند شهادت حضرت فاطمه زهرا برای اختلاف اندازی بی فایدس

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/19/3 - - گفته است :
بسم الله الرحمن الرحیم

مثله اینکه شما متوجه نیستید

یا متوجه اید و بحث را به انحراف میکشانید.

کسی که مولا امیر المؤمنین علیه الصلاة و السلام را خدا میداند کافر است.گمراه است.چنین شخصی شیعه نیست و دینش فاسد است.اصلا بحث بنده روی این نیست.

درست همانند اینها در مذهب شما نیز وجود دارد.غلات در دو مذهب نیز هستند.

یکی غلو میکند برای امیر المؤمنین

علی علیه السلام

و دیگری برای عمر بن خطاب
پاسخ:بله اما فرق ما با شما اینه ما انها را ترد میکنیم اما شما به انها میدان میدهید

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/17/1 - - گفته است :
و در ضمن خوب مزد رسالت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را دادید.با تهمت شرک و کفر به اولادش.لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى
پاسخ:آیت الله های شیعه و بزرگان شیعه میایند و میگویند فلان کار در عزاداری بدعت است و میگویند خدا خواندن علی بدعت است انها هم پس همانند من تهمت میزنند نه؟؟؟درضم به اوالدش؟؟؟؟ چه زمانی حضرت حسین مانند شما برای جدش عزاداری کرد؟؟؟کی حضرت علی برای رسول الله ص عزاداری کرد ؟؟؟ لطفا تهمت نزنید

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/17/1 - - گفته است :
باز در ادامه بگویم که ادامه آیات در جواب بنده نیست.و اصلا مربوط به بحث بنده نیست.
بنده هم درست میدانم که در عزاداری ها ی بعضی برادران شیعه بدعت است.درست همانند شما که بدعت هایی دارید در این بحث نیست. و شما بنده را اشتباه گرفتید و مشی ما مشی رهبریست.
بار دیگر میگویم این ها جواب من نیست.آیه هایی که شما آوردید و تفسیر به رای کردید هیچ یک جواب نیست.
خوب نیست آیات را سبخان الله به بازیچه بگیریم.خوب نیست که به کسی تهمت کفر شرک زنیم.
بنده هم میتوانم بسیار تند تر از شما به شما تهمت بزنم ولی شایسته شیعه نیست.
در مورد روافض هم بگویم که درست است ما روافض دوزخ را رد کرده ایم درست برعکس نواصب
پاسخ:این شماید که ایات را با قطع و برید به بازیچه میگیرید و آیه ای که توسط ایه قبل و بعدش موضوش مشخص میشه شما میایید و ان را به نفع خود تفسیر میکنید در حالی که ربطی به حرف شما ندارد همون آیه را اوردید مثلا بگید جواز عزاداری از قران دارید اما در ترجمه همون ایه از مکارم دیدید اخر ایه چه امده و حرفتان را رد کرد

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/17/1 - - گفته است :
در ادامه باید به محضرتان برسانم الله را خوش نمی آید که مرا مشرک و حتی کافر بنامید.این حرف شما تهمت و توهین بسیار بزرگی است به بنده و ان شاء الله باشد جزاءکم عند الله . مگر ن شما و بزرگانتان را به شرک و کفر متهم کردم.من فقط گفتم سنت عمری و بکری.خب شما هم به من بگو سنت علوی و جعفری.به من بر نمیخورد.منظور من از سنت بکری و عمری روایات اهل سنت است.سنت به قول خودتان شیخین است.این را هم بگویم در دنیای مجازی احساسات خوب منتقل نمیشود.
پاسخ:من متهم به کفر نکردم بلکه متهم به شرک و کفر گویی کردم که در بعضی عزاداری ها شنیده میشود و خودتان هم اعتراف کردید در بعضی عزاداری ها بدعت وارد شده ///مثلا خدا خواندن حضرت علی شرک است اسم مداح رو نمیارم تا ایجاد تفرقه نشه اما همون مداح که به حضرت علی لقب خدایی داده بود و هم اکنون هم از بزرگترین مداحان کشور است توسط علمای شیعه تکفیر شد و گفتند مسلمان نیست و غیره

/weblog/file/img/m.jpg
میر محمد در تاریخ : 1394/12/17/1 - - گفته است :
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله علی ما هدانا
اما بعد
قبل از جواب مقدمه ای واجب الذکر است و آن این است که من مخالف وحدت نیستم و قصد تفرقه بین مسلمین را ندارم.من با اهل سنت عزیزان شافعی و... بغیر از وهابیت کاری ندارم.
هر چند وهابیت حتی سنت بکری و عمری و عثمان را نیز قبول ندارند.
از جواب شما کاملا مشخص است که قصد شما محضة عزای سید الشهداء حسین بن علی ابن ابیطالب علیه السلام است.
و در ضمن سنت بکری و عمری مگر فحش است که اینچنین شما رو ناراحت میکند.
پس سنت شیخین یعنی چه؟؟؟



پاسخ:سنت شیخین یعنی سنت خود رسول الله ما از ابوبکر یا عمر یا از عثمان یا از علی سنت را نمیگیریم و کار های انها برای ما حجت نیست زطیرا انها هم انسان بودند و ممکن الخطا ما فقط سنت را از رسول الله میگیریم ///که از طریق صحابه به عنوان حدیث نقل شده اند


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








اهل سنت جاسک
</div></div>
<div class=

با سلام لطفا از گذاشتن نظرات تبلیغاتی و غیر مزتبط با مطلب خوداری فرماید که تایید نخواهند شد

دوست دارید چه مطالبی بیشتر در وب سایت قرار گیرد؟

RSS

Powered By
loxblog.Com